“Iedere grens die je durft te stellen, brengt je dichterbij jezelf” – ingspire.nl

Als ervaringsdeskundige weet ik heel goed hoe belangrijk het is om te weten waar je grenzen liggen. Dat helpt je om keuzes te maken en te bepalen dat je gaat doen wat goed is voor jou! Wij mensen hebben snel de neiging om te voldoen aan de wensen en verwachtingen van onszelf maar vooral ook van de mensen om ons heen. En heel vaak leidt dat er ook toe dat je volledig voorbij gaat aan je eigen grenzen.

Weet jij waar jouw grenzen liggen? En  als je dat weet, houd je jezelf daar ook aan en geef je ze dan ook aan je omgeving aan? Of ga je er toch steeds weer over heen?

De training Grenzen duurt drie weken. Elke week begint met een video over het thema wat die week behandeld wordt. En je krijgt er een werkboekje bij met een aantal oefeningen die je voor jezelf gaat uitvoeren in die week. 

De training Grenzen is geschikt voor jou als:

  • jij wilt leren voelen waar jouw (fysieke) grenzen liggen
  • jij de signalen wilt leren kennen om jouw grenzen te bepalen
  • jij wilt weten waarom je over je grenzen gaat of anderen over jouw grenzen laat gaan
  • jij wilt leren hoe je jouw grenzen kunt bewaken: voor jezelf, maar ook richting anderen
  • jij met een kritische blik naar jezelf kunt kijken
  • jij bereid bent je open te stellen om ander gedrag aan te leren
w

Leer hoe je jouw grenzen kunt aanvoelen én bewaken.

Zo ziet de training eruit:

Week 1

Grenzen bepalen

De eerste stap die je gaat zetten is het bewust worden, aanvoelen en erkennen van je grenzen. Wanneer zeg je ergens “ja” tegen en wanneer zeg je “nee”? Om dat te bepalen moet je weten waar je eigen (fysieke) grenzen liggen. Je leert hoe je eigen lichaam je daar bij helpt.

Wanneer je weet waar jouw grenzen liggen, kom je terecht bij stap twee van je grenzen aangeven. Je moet jouw eigen grensmomenten gaan herkennen en vervolgens de regie nemen. Als je weet waarom je over je grenzen heen gaat, kun je een grensmoment gemakkelijker herkennen. Dat ga je in de tweede week onderzoeken.

Week 2

Grensmomenten herkennen

Week 3

Grenzen bewaken

De laatste stap is het daadwerkelijk bewaken van je grenzen. Je gaat grensregels voor jezelf maken om je eigen grenzen niet meer te overschrijden. En je leert hoe je op een assertieve manier richting een ander je grenzen kunt communiceren

 

En verder:

  • De training duurt 3 weken.
  • Je krijgt elke week een nieuwe video over de stap van die week.
  • Je krijgt elke week een nieuw werkboek met daarin de uit te voeren opdracht.
  • Per mail kun je vragen stellen, je krijgt binnen 24 uur een antwoord.
q

Tot 1 maart 23.59 uur: GRATIS mijn boek ‘Ik ben niet van suiker’ erbij!

Investering

Omdat het de eerste keer is dat ik de training Grenzen lanceer, maar vooral omdat ik het fijn vind dat je interesse hebt en ik zoveel mogelijk mensen wil helpen, bied ik hem nu tijdelijk aan voor een no-brainer prijs.

Training Grenzen

€47,-

Normale prijs: € 97,-

*Prijs is incl btw

Ik ben niet van suiker

Levensverhaal van een zeldzame diabeet

In mijn boek vertel ik openhartig over een aantal heftige
jaren in mijn leven met de chronische ziekte diabetes.