Selecteer een pagina

1. Algemeen

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtgever: de persoon/organisatie die opdracht geeft
Opdrachtnemer: Judith van den Reek – Tekst & Schrijfcoaching

Contact:
Judith van den Reek – Tekst & Schrijfcoaching
Op de set 126
6515 LL Nijmegen

Kamer van Koophandelnummer: 61560952
Contact via: info@judithvandenreek.nl

2. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die Judith van den Reek – Tekst & Schrijfcoaching met een opdrachtgever sluit. In onderling overleg kunnen de bepalingen vooraf schriftelijk gewijzigd of aangevuld worden. 

3. Kwaliteit

De opdrachtnemer verplicht zich tot het leveren van goed werk in overeenstemming met de geldende professionele normen en in overeenstemming met de opdracht en de toelichting daarop. Als het werk uit een tekst bestaat, zal deze in goed Nederlands en in de voorkeurspelling geschreven zijn.

4. Geheimhouding

De opdrachtnemer verplicht zich tot geheimhouding van alle gegevens van de opdrachtgever waarvan hij weet of kan aannemen dat ze vertrouwelijk zijn. Deze geheimhouding strekt zich ook uit tot na de beëindiging van de opdracht.

5. Concepttekst en eenmalige herziening

De offerte heeft betrekking op eenmaal een herziening na overleg met de opdrachtgever. Meer herzieningen of wijzigingen van de oorspronkelijke opdracht zijn niet in de overeengekomen prijs inbegrepen en zullen apart in rekening worden gebracht op basis van nacalculering. Ook bij andere leveringen is in principe één herziening in de prijs inbegrepen, tenzij expliciet iets anders wordt overeengekomen.

6. Tussentijdse wijziging van de opdracht

Wanneer een opdracht na het verstrekken van de opdrachtbevestiging gewijzigd wordt, is er sprake van een aanvullende opdracht, welke apart geoffreerd wordt.

7. Offerte en offertekosten

Aan een oriënterend gesprek zijn geen kosten verbonden. Indien het eerste gesprek verder gaat dan een presentatie van de opdrachtnemer en een kennismaking met het gevraagde werk, bijvoorbeeld omdat de presentatie overgaat in een werkbespreking en al direct wordt ingegaan op mogelijke oplossingen, dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Elke offerte is vrijblijvend en geldig gedurende één maand. Ook al betaalt de opdrachtgever de offerte, de in deze offerte geleverde voorstellen blijven eigendom van de opdrachtnemer en worden tegen onrechtmatig gebruik beschermd op grond van artikel 162, Boek 6, van het Burgerlijk Wetboek.

8. Totstandkoming van de opdracht

De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtnemer en opdrachtgever ondertekende opdrachtbevestiging door opdrachtnemer retour is ontvangen. In de offerte of in de opdrachtbevestiging wordt de opdracht kort omschreven en wordt aangegeven: het doel van de opdracht, de omvang van het werk, de wijze waarop de tekst of dienst wordt aangeleverd (papier, usb-stick of andere informatiedrager, post, etc.) en de uiterste aanlevertermijn.

9. Vrijwaring

De opdrachtgever heeft als inhoudelijk deskundige de plicht de geleverde teksten en diensten te controleren op onjuistheden en onzorgvuldigheden en aanvaardt de aansprakelijkheid die daaruit voortvloeit. Hij vrijwaart de opdrachtnemer tegen iedere aansprakelijkheid op grond van de huidige of toekomstige wetgeving, tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van de opdrachtnemer. De verantwoordelijkheid van Judith van den Reek – Tekst & Schrijfcoaching ligt bij het corrigeren, redigeren en herschrijven en beperkt zich enkel tot de bewerking van de tekst tot correct en goed leesbaar Nederlands. De inhoudelijke aspecten van de teksten worden door Judith van den Reek – Tekst & Schrijfcoaching niet aangepast of veranderd.

10. Aansprakelijkheid

De opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele schade, tenzij de schade het rechtstreeks gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de opdrachtnemer. Voor het geval wordt geoordeeld dat de opdrachtnemer geen beroep op het voorgaande toekomt, geldt dat de opdrachtnemer jegens de afnemer uitsluitend aansprakelijk is voor vergoeding van de schade tot maximaal het factuurbedrag.

11. Betaling

De betalingstermijn van de factuur is veertien dagen na factuurdatum. Bij betalingen later dan dertig dagen na de factuurdatum is tevens de wettelijke vertragingsrente art. 119a Boek 6 BW rente verschuldigd ter hoogte van 9,25% over het hele factuurbedrag inclusief toeslagen vanaf de datum die dertig dagen na de factuurdatum ligt. Hiervoor is geen aparte ingebrekestelling nodig. Na het verstrijken van de betalingstermijn staat het de opdrachtnemer vrij om zonder nadere ingebrekestelling derden te belasten met incassomaatregelen. Zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten, zijn voor rekening van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van 200 euro.

12. Geschillen

Op elke overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing. Ingeval van geschillen, voortvloeiend uit deze overeenkomst of daarop voortbouwende overeenkomsten, zullen partijen proberen deze in eerste instantie te schikken. Indien het onmogelijk is gebleken een geschil als hiervoor bedoeld te schikken, zal dat geschil worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement van de opdrachtnemer.

13. Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Judith van den Reek – Tekst & Schrijfcoaching, nadat de opdrachtgever gebreken heeft geconstateerd. Klachten kunnen schriftelijk worden ingediend via info@judithvandenreek.nl.
  2. Bij opdrachtnemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door opdrachtnemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de opdrachtgever een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
  3. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

14. Wijziging van de voorwaarden

  1. Opdrachtnemer is bevoegd om wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen. Deze wijzigingen treden in werking op het aangekondigde tijdstip.
  2. Opdrachtnemer zal de gewijzigde voorwaarden tijdig per mail aan de opdrachtgever sturen. Indien geen tijdstip is aangegeven, treden de wijzigingen voor opdrachtgever in werking zodra deze de wijziging heeft ontvangen.